בטבלת המילים בדף הפרוייקט תוכלו לראות את כל המידע על המילים שהוספתם לפרוייקט החל ממיקומים בתוצאות החיפוש, מיקום ממוצע לתקופה, שינויים במיקומים, ווליום חיפושים חודשי ועוד. בנוסף, תוכלו לראות טרנדים של הביטויים שלכם ב- 30 ימים האחרונים וגם מידע על ביצועי הדפים של האתר שלכם.
טאב 1 – מיקומי המילים במעקב
החלק המרכזי בדף הפרוייקט הוא טבלת המילים במעקב.
בטאב הראשון תוכלו לראות את מילות המפתח שהוספתם לפרוייקט ואת הנתונים הבאים:
- מילת המפתח
- כתובת הדף שעולה עבור המילה בתוצאות החיפוש בגוגל
- מיקום ידוע אחרון (ברוב החבילות הבדיקה של המיקומים מבוצעת כל יום)
- שינוי במיקום יחסית לבדיקה הקודמת
- ווליום חיפושים חודשי של מילת המפתח בגוגל
- האם מילת המפתח נמצאת בשימוש בקישורים נכנסים לאתר
- טראפיק חודשי מוערך לאתר שלכם ממילת המפתח
- הערכה לכמה טראפיק נוסף תוכלו להשיג ממילת המפתח
- מהו פרק הזמן המוערך להשגת הטראפיק הנוסף
- תאריך אחרון בו נראתה המילה בתוצאות החיפוש
בנוסף לנתונים ניתן לבצע בטבלת המילים מספר פעולות וביניהן:
מחקר מילים ממוקד
בשורה של המילה ניתן להקליק על צלמית המפתח לפתיחה של כלי מחקר המילים של מערכת כליום. האפשרויות של הכלי הן מציאת מילים קשורות למילת המפתח הספציפית, תחקור בסיס הנתונים של כליום למונחים נוספים הכוללים את המילים המרכיבות את ביטוי המפתח והוספה מהירה שלהם לפרוייקט שלכם (מילים שאינכם עוקבים אחריהן יופיעו עם אייפון מינוס אדום תחת עמודת 'monitored'):
פתיחת גרף מיקומים למילה בודדת והשוואה למתחרים
בשורה של המילה ניתן להקליק על צלמית הברק לפתיחה של גרף מיקומים של מילת המפתח הרלוונטית בתוך טבלת המיקומים.
בגרף שייפתח תוכלו לראות את המיקום של האתר שלכם לאורך זמן (ניתן לשנות את טווח התאריכים), לבדוק מיקומים בחיפוש רגיל, מובייל או בכל המנועים על גרף אחד; בנוסף, תוכלו להשוות את המיקומים שלכם למתחרים שהגדרתם לפרוייקט או להוסיף כתובת של אתר שאינו שאינו ברשימת המתחרים שהגדרתם לפרוייקט:
תיוג המילים
את המילים בפרוייקט שלכם תוכלו לתייג על מנת שתוכלו לפלטר את טבלת המילים ולהציג קבוצות מילים בעלות מכנה משותף לדוגמא, כל המילים של קידום אורגני, פרסום באינטרנט, שיווק במדיה חברתית וכד'.
אתרים גדולים שיש להם מספר תחומים יכולים לתייג לפי הקטגוריות הראשיות שלהם. לדוגמא אתר כמו יד2 יכול לתייג את מילות הפרוייקט שלו לפי: נדל"ן, רכב, יד שנייה ושאר הלוחות המופיעים בו.
בנוסף לתיוג של מילה בודדת (באמצעות כפתור Add Tag בשורות הטבלה) ניתן לבצע גם תיוג של מונחים רבים על ידי בחירת המונחים בטבלה והקלקה על הכפתור של התיוג המרובה הממוקם מעל לטבלת המיקומים.
פתיחת גרף מיקומים למספר מילים יחד
הקלקה על צלמית הגרף הממוקם בצד הימני של שורות המילים בטבלה יפתח ו/או יציג את המילים שבחרתם בגרף אחד מעל טבלת המילים. צלמית בצבע תכלת מייצגת מילה שאינה מוצגת בגרף וצלמית בצבע כתום מייצגת מילה שבחרתם להציג.
בדומה לאופציית התיוג ניתן לבחור במספר רב של מילים (מקסימום 200 מילים ביחד) בלחיצה על כפתור הגרף הממוקם מעל לטבלת המיקומים. לחיצה על כפתור זה תוסיף לגרף את כל המילים שאתם רואים כרגע בטבלה (רק החלק הגלוי, לא כולל ביטויים נוספים אליהם אתם יכולים להגיע בדפדוף בין מספר עמודים בטבלה).
טאב 2 – מיקומים ממוצעים למילים במעקב
תחת הטאב ‘Ranking Averages’ תוכלו לקבל ממוצע מיקומים לכל מונח ברמה שבועית, חודשית או רבעונית ולראות האם הביצועים של האתר משתפרים לאורך הזמן:
בטאב השני תוכלו לראות את מילות המפתח שהוספתם לפרוייקט ואת הנתונים הבאים:
- מילת המפתח
- ווליום חיפושים חודשי של מילת המפתח בגוגל
- האם מילת המפתח נמצאת בשימוש בקישורים נכנסים לאתר
- 4 עמודות של מיקום ממוצע לתקופה שבחרתם להציג (שבוע, חודש או רבעון)
טאב 3 – טרנדים של המילים ב-30 ימים האחרונים
בטאב השלישי ’30 Days Ranking Trends’ תוכלו לראות את מילות המפתח שהוספתם לפרוייקט ואת הנתונים הבאים:
- מילת המפתח
- כתובת הדף שעולה עבור המילה בתוצאות החיפוש בגוגל
- מיקום ידוע אחרון (ברוב החבילות הבדיקה של המיקומים מבוצעת כל יום)
- שינוי במיקום יחסית לבדיקה הקודמת
- ווליום חיפושים חודשי של מילת המפתח בגוגל
- האם מילת המפתח נמצאת בשימוש בקישורים נכנסים לאתר
- טראפיק חודשי מוערך לאתר שלכם ממילת המפתח
- הערכה לכמה טראפיק נוסף תוכלו להשיג ממילת המפתח
- מהו פרק הזמן המוערך להשגת הטראפיק הנוסף
- תאריך אחרון בו נראתה המילה בתוצאות החיפוש
תחת טאב זה תוכלו לקבל פילטור מהיר של כל המונחים בפרוייקט לפי קריטריונים שונים (בתקופה של 30 הימים האחרונים):
- אילו מונחים עלו
- אילו מונחים ירדו
- אילו מונחים נותרו ללא שינוי
- אילו מונחים אינם “יציבים” בתוצאות החיפוש – כלומר שינו מיקומים הרבה פעמים
- לאילו מונחים הייתה יותר מתוצאה אחת בתוצאות החיפוש של גוגל
- אילו מונחים משמשים אתכם כמילות עוגן בקישורים
- לאילו מונחים יש בעיית קניבליזציה של כתובות URL בתוצאות החיפוש
- אילו מונחים יצאו מהעמוד הראשון
- אילו מונחים נכנסו לטופ 100
- אילו מונחים החליפו URL בתוצאות החיפוש של גוגל
טאב 4 – ביצועי דפי האתר ב-30 ימים האחרונים
בטאב הרביעי ’30 Days Pages Performance’ תוכלו לקבל את כל העמודים מהאתר שעלו בתוצאות החיפוש ופירוט על הביצועים שלהם:
- מספר מילים בהם עלו
- מספר מילים בהם ירדו
- מספר מילים ללא שינוי
- סה”כ המילים עבור כל עמוד (כולל האחוז מסה”כ המילים עבורן עולה האתר בתוצאות)
- מספר קישורים פנימיים לעמוד
- מספר קישורים נכנסים לעמוד
- טראפיק מוערך מסך הביטויים עבורם מדורג העמוד והערכת טראפיק פוטנציאלי שניתן להשיג מאותם ביטויים