בטאב השלישי של טבלת המילים תוכלו לראות את המגמות של המילים שבחרתן למעקב עבור הפרוייקט ב-30 הימים האחרונים, כך תעשו זאת:
הטרנדים ב-30 הימים האחרונים בתוצאות החיפוש
כל המילים שעלו
במבט זה תוכלו לראות את כל מילות הפרוייקט שעלו בתוצאות החיפוש בגוגל ב- 30 ימים האחרונים.
כל המילים שירדו
במבט זה תוכלו לראות את כל מילות הפרוייקט שירדו בתוצאות החיפוש בגוגל ב- 30 ימים האחרונים.
כל המילים שנשארו ללא שינוי
במבט זה תוכלו לראות את כל מילות הפרוייקט שנותרו באותו המיקום בתוצאות החיפוש בגוגל ב- 30 ימים האחרונים.
כל המילים שאינן יציבות בתוצאות החיפוש
במבט זה תוכלו לראות את כל מילות הפרוייקט שאינן יציבות בתוצאות החיפוש בגוגל ב- 30 ימים האחרונים. הכוונה היא למילים שבמהלך ה-30 ימים האחרונים שינו את המיקום שלהן בתוצאות גוגל מספר רב של פעמים.
פילטר זה מאפשר לאתר בקלות מספר מצבים בעייתים שאולי נרצה להתייחס אליהם:
מילת מפתח במגמת עלייה בתוצאות החיפוש
לא מדובר בבעיה (אלא אם אתם בודקים אתר של מתחרה), אבל עדיין מדובר באינפורמציה חשובה במידה והשקעתם מאמצי קידום עבור מונח זה.
מילת מפתח במגמת ירידה בתוצאות החיפוש
במידה ומדובר במונח חשוב מבחינתכם כדאי לדעת כמה שיותר מהר על מילים שיורדות במיקומים.
מילת מפתח "שמזגזגת" בתוצאות החיפוש
מצב כזה בו השינויים הם כל כך חריפים בדרך כלל קורה כאשר קיימת בעיית קניבליזציה (עוד על זה תוכלו לקרוא בהמשך)
כל המילים שיש להן מספר תוצאות בגוגל
במבט זה תוכלו לראות את כל מילות הפרוייקט שעלו בתוצאות החיפוש בגוגל ב- 30 ימים האחרונים עם מספר דפים שונים במקביל.
הקלקה על אייקון "ההמבורגר" הכחול מימין למילה הרלוונטית יפתח בפניכם את כל הדפים שעלו בתוצאות במהלך ה-30 ימים האחרונים עם המיקומים שלהם.
כך תוכלו לוודא שאכן הדף "הנכון" מבחינתכם עולה בתוצאות החיפוש של גוגל:
* חשוב לציין שמספיק יום אחד בלבד מתוך שלושים הימים האחרונים בו מילת מפתח הייתה מדורגת עם שניים (או יותר) דפים בתוצאות החיפוש על מנת שהיא תוצג בפילטר זה.
כאשר אתר מקבל "עץ קישורים" בתוצאות החיפוש ניתן יהיה לראות זאת בקלות תחת פילטר זה; בדרך כלל עץ קישורים ניתן לאתר עבור שם אדם, שם חברה, מותג או מוצר, אבל לעיתים אתר יקבל זאת עבור מילה גנרית לחלוטין.
מספר דוגמאות:
חיפוש שם אדם בגוגל (דניאל זריהן):
חיפוש שם חברה/ מותג (יד2):
כל המילים המשמשות במילות העוגן בקישורים נכנסים לאתר
במבט זה תוכלו לראות את כל מילות הפרוייקט המשמשות אתכם בקישורים ואת הסטטוס שלהם. בדוגמא למעלה מתוך שני קישורים אחד תקין ושני הוסר.
כל המילים שיש להן דפים המתחרים האחד בשני (איתור בעיית קניבליזציה של כתובות באתר)
במבט זה תוכלו לראות את כל מילות הפרוייקט שעלו בתוצאות עם שני דפים או יותר המתחרים על אותו המונח בתוצאות החיפוש (קניבליזציה של דפים באתר). כאשר בדקנו את המונח הספציפי הזה אכן ניתן לראות 4 דפים שונים מהאתר אשר מתחרים עליו:
כל המילים שיצאו מהדף הראשון של תוצאות החיפוש
במבט זה תוכלו לראות את כל מילות הפרוייקט שיצאו מ-100 התוצאות הראשונות של תוצאות החיפוש בגוגל ב- 30 ימים האחרונים.
* חשוב לציין שמספיק יום אחד בלבד מתוך שלושים הימים האחרונים בו מילת מפתח הייתה מדורגת מחוץ למאה תוצאות החיפוש הראשונות על מנת שהיא תוצג בפילטר זה.
לדוגמא ניתן לראות את המונח 'גוגל שופינג' שעבורו אתר marketing.co.il היה מדורג למשך 3 ימים במיקום 12:
כל המילים שנכנסו ל-100 התוצאות הראשונות בגוגל
במבט זה תוכלו לראות את כל מילות הפרוייקט שנכנסו ל-100 תוצאות החיפוש הראשונות בגוגל ב- 30 ימים האחרונים.
כל המילים שעולות בתוצאות החיפוש עם דף אחר באתר
במבט זה תוכלו לראות את כל מילות הפרוייקט שהחליפו את כתובת ה-URL עמה הן מדורגות בתוצאות החיפוש של גוגל ב- 30 ימים האחרונים.
אם ניקח כדוגמא את המונח 'בדיקת מיקומים בגוגל' עבור אתר marketing.co.il נוכל לראות שעד לתאריך 13.08.19 המונח עלה בתוצאות עם הכתובת www.marketing.co.il/seo/ ומאז הוא מדורג עם הכתובת www.marketing.co.il/kolyom-review/:
במקרים מסוימים החלפת כתובת עבור מונח עשוייה להיות בעייתית ולגרור ירידת מיקומים. בדוגמא שלנו לעומת זאת ניתן לראות שמדובר בהחלפה מכוונת עם מאמר חדש שעלה באתר בתאריך 12.08.19 (בנוסף, ניתן לראות קפיצה יפה במיקומים למעלה):